11 mei 2009 - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Team4Green - WaarBenJij.nu 11 mei 2009 - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Team4Green - WaarBenJij.nu

11 mei 2009

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Team4Green

12 Mei 2009 | Canada, Ottawa

Monday 11th May.

Today we woke up early in the morning and we had breakfast at 07:30 am. It was an English Breakfast today!
It was very nice. We ate eggs, toast, patatoes, bacon and sausage.
After breakfast we went to the second High School: Cambridge Narrows.
We had a nice meeting with them all.
We went to the gymhall of the school for an introduction with everyone.
After the introduction we had a bustour through the area. We went also over the water on a ferry.
For lunch we had lasagne with bread in the cafeteria, it was very nice!
We went on a GPS hunt. Everyone split up in small groups.
Most of us have never used a GPS.
We had supper in the town hall with the mayor. We ate salmon, fiddleheads, patatoes, carrots and colesla.
The dessert was vanille ice-cream with rebarb and strawberry cake.
In the evening we went to a big hall were we played lasergame, bowling and different kinds of games.
It was a great day.

Maandag 11 mei.

Vandaag moesten we ons bedje weer vroeg uit. Om half 8 moesten we aan de overkant zijn om lekker te gaan ontbijten.
English Breakfast was het vandaag! Iedereen vond het erg lekker!
Na het ontbijt zijn we naar de volgende school Cambridge Narrows gegaan.
We werden heel erg leuk ontvangen!!!
De directrice van de school kwam ons opvangen samen met nog veel meer mensen.
We gingen naar de gymschool met ze allen voor een introductie en daarna met ze allen wat drinken.
Toen begon we aan een bustochtje door Canada met een echte gele schoolbus. Het duurde ongeveer een uurtje. We zijn ook met de pond over het water gegaan. Maar toen we aan de overkant waren gingen we gewoon weer keren en weer terug.
Haha.
Daarna hebben we met ze allen in de cafetaria lasagne gegeten. Dit was ook super lekker.
Daarna werden we in allemaal kleine groepjes ingedeeld en gingen we op het schoolterrein met een gps aan de gang.
We moesten verschillende koffertjes zoeken met daarin vragen over Canada en Nederland.
Hierna gingen we met ze allen nog even buiten voetballen en spellen doen!
Het was nog aardig vroeg maar we gingen alweer avond eten.
We aten in het gemeentehuis met de burgemeester en alle Canadezen.
We aten zalm met aardappelen, worteltjes en echte Canadese varens. Dit lijkt erg op spinazie en is in Canada erg geliefd bij de mensen. Ze vonden het ook erg speciaal om dit aan ons te laten zien.
Het was erg lekker, ook aten we een dessert met aardbeiencake, rabarber en vanille icecream.

Hierna zijn we naar de universiteit gegaan en daarna gingen we met ze allen lasergamen, bowlen en spellen doen in een grote hal!
Het was super leuk, iedereen vond het super leuk!
Nu zitten we met de Canadezen in de universiteit want zij slapen hier ook voor 1 nachtje!
Het was een geslaagde dag!!

Groetjes uit Canada!!

• 13 Mei 2009 - 00:56

Willemijn:

In die game-hal met bowlen, lasergame en (gok)spellen, had ik met een gokspel de jackpot!! 1065 gamepoint voor spullen ;)

• 13 Mei 2009 - 05:31

Moeder Van Willemijn:

Hoi Willemijn en alle andere expeditiegenoten.
    We wisten niet dat je zo'n gokker bent Willemijn. Kun je mooi jullie pot mee spekken.Geen slechte beurt voor de 'penningmeester'. Jullie genieten wel met z'n allen. 't Is leuk om elke morgen weer te lezen wat jullie beleefd hebben.
    Geniet nog maar even en dan is het alweer tijd om terug te gaan. Daar kijken we ook naar uit hoor om al jullie verhalen te horen.
    Nog een paar fijne dagen met elkaar en tot vrijdag.

• 13 Mei 2009 - 18:55

Ouders Van Wytse:

Omdat wij zelf niet bij jullie aankomst op Schiphol zullen zijn, willen we bij deze graag Bob, Rosa en Stephen bedanken voor de inzet en de begeleiding van deze bijzondere - en denken wij geslaagde - expeditie!
    Ook voor de wijze waarop jullie de teamleden hebben opgevangen na het overlijden van Henry alle lof!

Genieten jullie allemaal nog even van de laatste dagen en we zijn erg benieuwd naar alle verhalen.
    We wensen jullie alvast een goede reis naar huis!

Hartelijke groet,
    Henne en Marja Bonestroo

• 14 Mei 2009 - 01:27

Rosa Nieuwerth :

Hoi Bernadet,

Graag wil ik jou bedanken voor de goede verzorging van het plaatsen van foto's en verslagen. Toppie!!! We denken aan je.
    Een hartelijke groet van ons allen uit Canada.

• 14 Mei 2009 - 01:33

Rosa Nieuwerth :

Hallo ouders/verzorgers,

Wat is het leuk en fijn om met jullie kinders op reis te zijn. We hebben veel plezier samen ondanks ook de droevige momenten die we gelukkig samen kunnen delen. Op verschillende scholen en van verschillende mensen in Canada krijgen we complimenten over het gedrag van onze groep studenten. Dit compliment wil ik graag aan jullie overbrengen!!

• 14 Mei 2009 - 07:08

Moeder Van Marc:

Lieve expeditieleden en begeleiders,

De laatste dag en dan is het alweer voorbij...
    Wat ontzettend fijn om elke dag jullie verhalen te hebben kunnen volgen en de vele foto's te bekijken.Dit was super!

Wij wensen jullie voor vandaag nog een fijne dag toe samen, geniet er nog even van!
    Een voorspoedige reis naar Amsterdam toegewenst.
    Tot op Schiphol.

Met de vriendelijke groeten van,Dick,Judith en Michelle Gooris

• 14 Mei 2009 - 08:28

Zus Willemijn:

Hallo allemaal,

Geniet nog even van Canada... Nog even en jullie zijn weer in het vertrouwde Nederland. Het was erg leuk om jullie belevenissen 'mee te maken' via de berichten en foto's op internet. Goed terugreis toegewenst.

Groetjes Marieke

• 14 Mei 2009 - 13:32

Ton En Yvonne:

Hoi allemaal,

De laatste uurtje in Canada zijn aangebroken.
    Geniet er nog even van.
    Wij hebben in ieder geval genoten van jullie verhalen en foto's.

Een hele goede reis voor jullie allemaal en we zien jullie morgen wel op het vliegveld.

• 14 Mei 2009 - 16:52

Zus Jessica:

jaja de laatste uurtjes ja maar volgens mij was het echt een super trip ondanks de tegenslag van meneer kap. maar volgens mij zijn jullie een goed team dat elkaar goed opvangt. geniet nog even en dan zien we elkaar snel weer.